JellyPages.com

Wednesday 29 May 2013

Hola buddies:)

It had been a long time myself dissappear from this bloggie haa .
actually, i don't even remember about its exist . 
Last week a friend called me asking about this bloggie that i didn't update about 5 months ago .  so lamee haha . then now i'm here telling discussing bout nothing . huhh i kinda too busy with the tittled as a PMR CANDIDATE fuuhh . *kononnye 

actually i'm a bit curious with muslims nowdays . hmm 
Okey bear to hear my real story right ? 

Al-kisahnya adalah seorang budak ni. she's great:) baek sopan santun solat cukup belajar rajin.
Satu hari tuh, time tengah kumpul2 i/c, terkantoilah dia seorang anak luar nikah.
hey guys, tak pernah lagi aku jumpa manusia yang mintak nak lahir macam tu.
Itu takdir dia . Dia tak berdosa pun . Bukan dia yang salah jadi untuk apa menghina dia begitu terok . Terok gilelah . Yang aku sangat lah tak boleh terima bile ustazah yang start kecoh heboh pasal benda nih. Oke parent dia terok then dia selama ni tinggal dengan atuk nenek dia . diasuh dijaga ditatang bagai minyak yang penuh:)

Aku rasa sebulan jugaklah merana dia .

Aku yang dengar ni pun rasa nak bernanah telinga .
Tak pernah aku tengok dia melawan, menangis je .
Kalu dia tak tahan sangat, dia baca al-quran . mmg tiap-tiap hari dia bawak. Kan aku dah cakap, dia baik.
hmm dia pindah. Yupp, menderita . tu yang aku boleh describe . So kampongg lah budak-budak sekolah tuh ceit . Satu yang aku tak boleh lupa, dia pesan kat aku jaga kawan kawan , sedarkan diaorang, ubah persepsi diaorang , tanggapan diaorang kat golongan macam dia . sekarang ni dia kat sekolah pondok kat Kelantan. alahaii, tak perlu nak masuk campur mak ayah bagai lah. org kat penjara selamanih . mak ayah depa dah tentu jahat ke sampai anak buleh masok penjare? gitu ? tak kann ? 

alahai macam aku dulu pun,

time arwah ayah baru meninggal,
selamba je depa maen maen . gini tau bunyi dia" anis, tahniahh tahniahh . eh sori silap . takziah HAHAHA" so lawakk haha. hmm tengok perangai . tudung labuhh . don't judge a book by it's cover . 

Asal tetibe aku terkenang nih? 0uh terjumpa depa minggu lepas, tudung labuh da jdi saprah agak nya kat rumah elok menggerebang rambut sekarang .


hadui manusie:)
bilebile boleh berubah .
hidup ni roda .
kadang-kadang tak boleh jugak salahkan depa sepenuhnya .
manusia , Allah cipta tak sempurna .
mungkin depa tak sedar agi salah silap depa bahagian mane .
biaselah jiwa muda *ceit hahahh . hmm

think positive je, ade lah hikmahnya gitu:) kita je tak nampak:)


No comments:

Post a Comment